De nieuwsbrief is eruit!

Vandaag is de 6-wekelijkse nieuwsbrief er weer uit gegaan van mijn klant SCEX.
Nou en? Zou je kunnen je zeggen..

Wat moet er allemaal gebeuren voor zo’n nieuwsbrief?

Het begint natuurlijk allemaal met content schrijven. Wat komt er dit keer in de nieuwsbrief? Dit bepaal ik niet zelf, de mannen van SCEX regelen dit en leveren deze teksten aan. So far so good.

Linda Vaneker verwerkte weer een prachtige nieuwsbrief voor SCEX, een van haar klanten.


Is alle content er op tijd? Dit vergt een strakke planning. Ik werk op afstand, dus moet het gewoon goed coördineren. Maar…. ik zorg er ook voor dat het ook goed scoort in Google, dus moet er een SEO-sausje overheen.
SEO content

De teksten worden toegevoegd op de website als nieuwe berichten, ik zoek er (gratis) visuals bij en zorg ervoor dat alle vakjes in de website netjes worden gevuld, zoals: focus keyphrase, samenvatting, snippet, alt tags, categorie, etc.

Vervolgens maken we de template op in Mailchimp. Zonder fouten, alle linkjes netjes achter de visuals en teksten. Dit alles moet foutloos, want er is niks zo erg als dat er een fout inzit die je niet meer kunt herstellen

Check, check en doublecheck

……… het blijft toch altijd spannend om deze naar 1000 plus mailadressen te sturen.