Maar waarom doen ze dan niets?

……terwijl ze allemaal de trainingen hebben gevolgd.

Vandaag gaf ik een presentatie bij het IJsselnetwerk op uitnodiging van Gerdy Pusceddu-Smoes. Ik was nieuwsgierig naar deze groep en had een duidelijk doel voor ogen. Zonder powerpoint, zonder beamer of andere hulpmiddelen. Ik stond daar met mezelf alleen maar benieuwd te zijn. Eigenlijk was ik alleen maar aan het vragen.

Waarom online trainingen?

Wanneer je diverse online trainingen hebt gevolgd, waarom ben je dan online niet zichtbaar? Waarom ging je dan naar die trainingen?

Hier geeft Linda Vaneker een presentatie over online marketing bij het IJsselnetwerk.

Antwoorden als:

– ze zullen wel denken, daar heb je hem/haar weer
– waarover moet ik schrijven
– ik kan niet zo goed schrijven
– ik heb geen tijd
– ik begrijp het niet
– ik vind het maar een show
– …. en ga zo maar door

Duopresentatie

Door een duopresentatie met Gerdy werd de groep nog interactiever en werd er veel informatie uitgewisseld. Luisterden we naar elkaar en gaven we elkaar tips en trucs. Was men geïnteresseerd en vertelde Gerdy onder andere hoe LinkedIn voor haar bedrijf of haar online zichtbaarheid werkt.
Ons doel was niet om mensen over te halen om op LinkedIn of Facebook te gaan, maar om bewustzijn te creëren.

Dank je wel IJsselnetwerk for having me.