Rennen, lachen, jezelf zijn en scoren

” Ha Linda,
Bedankt voor je mail, maar het gaat goed! We hebben heel erg behoefte aan iemand die voortgang forceert. Dat doe je. En dat we soms andere ideeën hebben is alleen maar goed: je zet ons aan het denken. Dus: pas je niet te veel aan!

Met vriendelijke groet,
Hans Willemsen “

(een antwoord op mijn mail of ik niet te fors van stapel ging…..)

Hans (een ingenieur, eigenaar en fervent hardloper uit Deventer) leerde ik ‘kennen’ omdat we allebei meededen aan de Brink tot Brink loop van Deventer naar Bathmen. Zie een paar berichten terug.. Niet dat ik zo’n loopheld ben, maar ik rende gezellig met het Deventer Energie team van Margot mee.
Hans vroeg mij: ‘wat doe jij eigenlijk?
Linda: ‘Hans, wat doe jij eigenlijk?

En zo geschiedde. Nadat we hadden gerend, gelachen en erwtensoep hadden gegeten, praatten we wat en gingen onze eigen weg.

Een week of twee daarna, ineens kreeg ik een bericht in LinkedIn van Hans. Zijn bedrijf wil online zichtbaar worden en nodigde mij uit voor een gesprek.
Een helder gesprek volgde. Ik ging terug naar kantoor om een analyse van werkzaamheden te maken.

Korte uitleg:
Het bedrijf doet niets of heel weinig aan social media maar heeft wel:
diverse Facebookpagina’s – diverse websites – diverse LinkedIn bedrijfspagina’s – privé LinkedIn profielen van medewerkers – emailtemplates – nieuwsbrief.

Geen tijd, geen zin, te weinig kennis en noem alles maar op. Je medewerkers niet automatisch marketingmachines

Het is zonde om hier niets mee te doen, maar ook voor dit bedrijf geldt: geen tijd, geen zin, te weinig kennis en noem alles maar op. Je medewerkers zijn geen marketingmachines, daarvoor zijn ze niet aangenomen. Maar dit bedrijf pakt het wel aan.

En nu?
L!N maakt eerst een analyse van de werkzaamheden en benoemt deze. Samen met de klant bepalen we een routing, maar eerst moeten alle pagina’s, profielen, websites en emailtemplates autistisch netjes in orde zijn met de daarbij behorende eenduidige teksten en uitstraling.
In een recordtempo worden de todo’s benoemd en in lijsten gezet en op persoon toegewezen met een daarbij horende einddatum.
We liggen op schema, we worden enthousiast, we gaan goed. Over twee weken worden alle medewerkers getraind op kennis, do’s en dont’s en om ze ambassadeur te maken van hun eigen bedrijf.
Daarna gaan we pas met de content aan de slag.

First things first

Zo gaaf.

Ook nu ben ik weer aan het ‘trainen’ voor de IJsselloop in april. Gewoon omdat het veel leuker is om mee te lopen dan alleen maar te kijken. Misschien doet Hans ook weer mee.