Ze zag door de bomen het bos niet meer

Laatst was ik bij een dame van een groot bedrijf uitgenodigd. Eigenlijk omdat ze meer wilde weten van online marketing activiteiten, zoals voor Facebook en misschien later nog wat van LinkedIn en hoe ze dit voor haar bedrijf goed kan gaan inzetten.

We begonnen ‘gewoon’ wat te praten en al gauw was het me duidelijk. Deze dame had hulp nodig en vooralsnog niet alleen met Facebook en LinkedIn (training, coaching, strategie, contentkalender, etc.) maar vooral om orde in de hoeveelheid van online werkzaamheden te scheppen.

Wat moet er gebeuren

Vaak zie je dat het maken van een website of de online marketing er gewoon even bijkomt. Maar zo simpel is het niet, helemaal niet zelfs

We zijn, om op mijn digitale vlak te blijven, begonnen bij de website. Deze was bijna klaar om opgeleverd te worden. Nou mooi denk je dan, maar dan begint het pas he? De site is gevuld met dummietekst en -foto’s.
Ik heb haar gevraagd of ik tijdens ons gesprek aantekeningen mee mocht typen en het was geen probleem. Het voordeel wat ik had is dat ik jarenlang websites heb gebouw en/of laten bouwen, dus ik begrijp waar de klant tegenaan loopt.
Samen hebben we heel overzichtelijk de website doorgelopen en onderverdeeld in opbouw van de pagina’s, foto’s en teksten.
SEO en overige zaken pakken we laten op.

Taakverdeling

Toen we samen per onderdeel hadden gedefineerd wat er moest gebeuren, hebben we een takenlijst gemaakt, hier namen een gekoppeld en jaja, data.
Nu weet iedereen wat hij of zij moet doen en wanneer. Ook kies ik voor een tekstschrijver en een fotograaf. (Wanneer je pretendeert om een goed bedrijf te zijn, laat dit dan ook online zien).
De dame was erg blij en kan weer fijn gestructureerd verder. We zijn er nog niet, maar we zijn wel begonnen. Ik hou een vinger aan de pols en bel haar volgende week of het volgens plan verloopt. Onze mondelinge afspraak is over twee weken. 

Op mijn vraag of we paralel aan dit proces vast met de training zouden beginnen, antwoordde ze:| ‘liever niet, laten we eerst de website aanpakken’. Goed dat ze het aangeeft, want zij bepaalt de snelheid.

Facebook, LinkedIn,  nieuwsbrief, strategie, contentkalender, etc. zijn nog niet eens aan de orde gekomen…

First things first.

Je ziet of leest dat er vaak meerdere zaken aan de online orde zijn wat maakt dat het onoverzichtelijk kan worden. 
Ik help jou pragmatisch en met daadkracht.

Waarmee kan L!N online marketing jou helpen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *