fbpx
Linda Vaneker aan de IJssel in Deventer

Content marketing, hoe bedrijven in Deventer ervan profiteren.

De meeste steden hebben een aantal voordelen voor bedrijven die er gevestigd zijn met betrekking tot content marketing, zo ook de bedrijven in Deventer. Terwijl de meeste bedrijven zich richten op traditionele marketingmethoden als outdoor-reclame, advertenties in lokale kranten en flyers en folders, kan content marketing nog meer voordeel opleveren.

Content marketing is een strategie

Deze vorm van marketing is een strategie waarmee bedrijven kunnen profiteren van doelgerichte informatie. Het helpt bezoekers om de juiste beslissingen te nemen en bedrijven te helpen hun doelen te bereiken.

In deze tekst zal ik uitleggen hoe bedrijven in Deventer kunnen profiteren van content marketing, wat de voordelen voor bedrijven en hun doelgroepen zijn en hoe je effectief content marketing kunt toepassen. Door content marketing strategisch in te zetten, kunnen bedrijven in Deventer de concurrentie voor blijven, hun omzet verhogen buiten hun standaard verdiensten. En meer verkeer aantrekken en een betere relatie opbouwen met hun klanten.

Het sociale mediagebruik van MKB-ers

Dit gebruik van MKB-ers is een interessant onderzoeksthema geworden, omdat het potentieel heeft om een brede waaier aan kennis en informatie te produceren over hoe MKB-ers profiteren van het gebruik van sociale media. Volgens GC Winter (2017), is het verkennende onderzoek naar de motieven van het sociale mediagebruik van het midden-en kleinbedrijf gericht op het verkrijgen van inzicht in hoe MKB-ers sociale media inzetten om hun bedrijven te promoten.

Door content marketing je verkoop verhogen

Ook beoogt het onderzoek meer te weten te komen over de manieren waarop MKB-ers sociale media gebruiken voor het verbeteren van hun bedrijfsactiviteiten, zoals het verhogen van de verkoop. Ook het vergroten van hun naamsbekendheid, het versterken van hun klantenbestand, het versterken van hun klantenbinding en het vergroten van hun rendement.

Het onderzoek geeft ook een inzicht in de uitdagingen en valkuilen die MKB-ers tegenkomen bij het gebruik van sociale media. Daarnaast kan het onderzoek helpen bij het identificeren van best practices voor MKB-ers bij het gebruik van sociale media. 

Kortom, het onderzoek naar het sociale mediagebruik van MKB-ers kan een belangrijke bijdrage leveren aan het begrip van hoe MKB-ers sociale media kunnen gebruiken om hun bedrijven te versterken.

Content marketing is “een succesformule”

Volgens A Megens van arno.uvt.nl is content “een succesformule”. Het is duidelijk dat contentmarketing een krachtig hulpmiddel is om een merk te bouwen, klanten te betrekken en om online resultaten te verbeteren.

Dit heeft steeds meer invloed op het verkoopproces en het klantenbehoud. Deze soort marketing heeft een grote invloed op de beleving van merken en er is bewezen dat het de verkoop doet stijgen. Het is een krachtig gereedschap om klanten te betrekken, te informeren en te verleiden. 

Door relevante, unieke en kwalitatief hoogwaardige content te creëren, kunnen bedrijven hun doelgroepen aantrekken en betrekken. Door deze strategie kunnen bedrijven een krachtige persoonlijke connectie creëren met hun klanten, waardoor ze meer kans hebben om een duurzame relatie op te bouwen.
Door content te creëren die de behoeften van de klanten begrijpt, kunnen bedrijven hun klanten loyaal maken.

Het is dus een krachtige strategie om de online resultaten te verbeteren en een merk te bouwen.

Mijn naam is Linda Vaneker en ben eigenaar van L!N, het online marketingbureau uit Deventer. Mijn kantoor is gevestigd in de Gasfabriek.

 

Lees hier nog meer over mij.