Online Marketing

We leven online. Jouw doelgroep ook!

Online marketing, online media, online shoppen, online werken, online bankieren…. er is bijna geen bezigheid meer waar je het woord ‘online’ niet voor kunt zetten. Onze levens spelen zich massaal af op het wereldwijde web. We leven online. Jouw doelgroep ook. Tijd om ze wakker te schudden! Hoe? Met een goede basis, de juiste middelen, een heldere structuur en de no nonsense-aanpak van L!N Online Marketing. 

Online marketing strategie

Resultaatgerichte marketing begint met een goede basis: een krachtige website, de juiste inzet van andere kanalen, een heldere planning en content die scoort. De perfecte marketing strategie is geen dertien in een dozijn-advies, maar voor elk bedrijf anders. Simpel gezegd: de klantreis van iemand die een wasmachine wil kopen is heel anders dan die van iemand die op zoek is naar een passende hypotheek. En zo maken we niet alleen onderscheid op productniveau maar bijvoorbeeld ook in leeftijd, woonplaats, opleidingsniveau of in de branche waarin de doelgroep zich bevindt. Elke doelgroep is uniek, het is aan jou om je klanten op het juiste plaats en tijd prikkelende content voor te schotelen.

L!N-online-marketing

SEO voor online marketing

SEO is een succesvol middel om in te zetten voor je online marketing. Het staat voor Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie) en zorgt voor gratis verkeer vanuit Google en andere zoekmachines. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken, teksten te voorzien van H1 t/m H6-koppen, een metabeschrijving en een focus keyword zorgt Google ervoor dat mensen die naar deze woorden zoeken, naar jouw website worden geleid. Google is dus je best friend in dit verhaal, een gedegen zoekwoordenonderzoek de basis. Je kunt SEO toepassen op online teksten in de breedste zin van het woord: op je webpagina’s, je blogartikelen en tegenwoordig worden ook berichten op Facebook gevonden door de zoekgigant. Gemiddeld komt 80 procent (!!) van het websiteverkeer via organische (gratis) verwijzingen van Google. Zeker de moeite waard dus!

B2B en B2C

We maken binnen de online marketing onderscheid tussen B2B en B2C: business to business en business to consumer. Ondernemers die zich op de zakelijke markt richten en bedrijven met een product of dienst voor consumenten. Beiden vragen om een andere focus. Zo is LinkedIn bijvoorbeeld bij uitstek geschikt voor de zakelijke markt en Facebook veel meer consumentgericht. En ook de content vraagt om doelgroepgerichte teksten en beeldmateriaal. Om maar wat te noemen: spreek je klanten aan met ´u´ of met ´jij´? Wat speelt er binnen de branche? Kun je hier op inhaken? Biedt je een oplossing voor bepaalde problemen? Het draait allemaal om de vraag: wat kun jij betekenen voor jouw doelgroep?

L!N Online marketing, jouw online marketeer

Heeft de marketing prio binnen jouw organisatie? Dat zou wel moeten. Bij veel bedrijven doen medewerkers het ‘er een beetje bij’. Ik schep orde in de chaos en neem alle marketingactiviteiten uit handen. Bij jullie intern op kantoor of ondersteunend op de achtergrond. Van het leggen van de eerste basis tot het maken van een gedegen planning, om orde te scheppen in de chaos. Met deze no nonsense-aanpak heb ik al diverse bedrijven aan de hand genomen en met de juiste marketingmix naar een hoger niveau getild. Bekijk mijn klanten voor inspiratie of neem direct contact op voor meer informatie.