Online campagne draaien.
Mooie foto hè? Dit gerecht maakt Erik de Mönnink, chef-kok bij de Swarte Ruijter. Voor hen verzorg ik de online marketing.
Dit restaurant is altijd op zoek naar het beste en dat proeven de gasten. Ze zijn ook niet voor niets bekroond met een Michelinster.
Ik heb er meerdere malen gegeten, geslapen en ben er zelfs getrouwd. Mede daarom is deze samenwerking ook heel bijzonder. Ik begrijp deze klant en ik begrijp de perfectie, zonder de gezelligheid uit het oog te verliezen.
Op dit moment hebben zij een tweetal vacatures, zij zoeken een chef-kok en een zelfstandig werkend kok.
Hoe vind je goede medewerkers?
Hoe vind je goede medewerkers?
Een dikke week geleden zat ik in de masterclass bij Kirsten de Roo en zij legde haarfijn uit hoe je deze vindt, maar nog belangrijker hoe hou je je medewerkers verbonden aan je bedrijf.
Wanneer medewerkers besluiten je bedrijf te verlaten kan dat om veel redenen zijn. En in dit geval wilden de medewerkers niet weg, maar door omstandigheden kon het niet anders. Bijv. dat een partner aan de andere kant van het land werk vindt.
Adverteren
Samen met ons marketingteam en de eigenaren bij de Swarte Ruijter hebben we een online campagne opgezet. Dit betreft niet alleen een bericht plaatsen, maar ook gericht adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn.
Huisstijl
Daarbij is het van belang dat in alle uitingen de huisstijl wordt bewaakt. Liever een dag later plaatsen, dan een komma verkeerd. Bij deze klant draait alles om perfectie, alles.
De campagne loopt en ik hoop van harte dat ze snel nieuwe medewerkers vinden. Ondertussen blijven wij aan de knoppen draaien om zonodig bij te sturen.
Het is eigenlijk heel simpel: laat ook online zien wat je doet, hoe je dat doet en wat je in dit geval zoekt.