fbpx
de website van een vakantiepark

Website netjes op orde?

Nee joh, de website is netjes op orde. Deze is ook pas drie jaar oud he?

Eigenwijs

Ja ik ben eigenwijs omdat het verleden mij heeft geleerd dat niet alles is wat het lijkt. Dat een prachtige website aan de ‘achterkant’ helemaal niet zo prachtig is als dat hij lijkt. Dat drie jaar oud, ook al best oud is en dat de techniek dan ook drie jaar oud is. Technisch moet zeer regelmatig worden aangepast.

Ingevlogen

Nu drie maanden geleden werd ik ingevlogen bij een vakantiepark in de buurt van Zwolle dat de boekingen terugliepen en of ik kon helpen. 
Nou zeg ik niet altijd direct ‘ja’, want ik wil eerst weten of ik wel kan helpen. Wat het probleem is.

Op een zomerse dag reed ik voor mijn gevoel 100 kilometer over een dijk naar de bestemming en werd aller hartelijkst ontvangen. 

Eerlijke vragen

Ik kwam aan op een vakantiepark en natuurlijk was het direct vakantie want het was ook vakantie en helemaal met dit zomerse weer. 
Ik stelde me nog een klein beetje voor, want een paar jaar geleden hadden we elkaar ook gesproken en deden toen geen zaken. Door de corona namen de boekingen een vlucht en alles liep op rolletjes.

Maar nu even niet.

Probleem

Wat is nu het probleem? Nou ehm, ze hadden echt een prima marketingbureau die prachtige blogs schreef en berichtjes plaatste. Maar ja die stopten ermee. En daarna zouden ze het zelf gaan doen. 
Maar ja je kent het hè? De waan van de dag en ach, het komt wel en het komt wel goed. Nou dat viel wel wat tegen, want online zichtbaarheid kost tijd en daar ben je best wel ‘druk’ mee.

Slechte zichtbaarheid

Nou het probleem is dus dat er te weinig werd gepost, niet regelmatig en niet ‘dit en dat’ ach je weet wel. En een slechte zichtbaarheid.
Toen L!N even in de website dook, bleek deze dus helemaal niet goed vindbaar te zijn. De pagina’s waren niet zichtbaar, de berichten wel. Die had het vorige marketingbureau netjes geplaatst. Zij hebben zich verder ook nooit bemoeid met de website. 

Kijk van origine ben ik webbouwer en webdesigner, maar heb me de laatste jaren gespecialiseerd on de socials. Maar goed van websites heb ik dus ook nog steeds wel verstand. Wanneer ik online aan de slag ga bij een klant, pak ik natuurlijk altijd de website erbij mee en eventueel een nieuwsbrief, nog naast de socials.

Keyphrases

Google verandert en dan moet alles en iedereen ook veranderen, want anders wordt je niet meer gevonden door deze grote online God. De website was door de bouwer of door het marketingbureau nooit meer bekeken of doorgelicht. Even los van de afspraken die er waren gemaakt, kun je hier natuurlijk ook extra geld mee verdienen. Er waren onder andere geen keyphrases ingevuld en nog meer van die SEO dingen, zoals interne en externe links in teksten enzo.

Hoe is het met jouw website?

No go

Kan toch niet? Je maakt of bouwt iets voor een klant en vervolgens zeg je eigenlijk: nou dag hoor, red je er maar mee!

De klant weet vaak niet eens wat hij moet doen omdat het hem of haar niet is verteld.

Aantal bezoekers

Sinds dat L!N het zag, heb ik het opgepakt en aangepast. Alle pagina’s worden nu weer goed gevonden en de aantallen bezoekers verdubbelen elke maand. Uiteindelijk resulteert dit in veel meer conversie. Het begin is er. Gaaf om te zien dat het werkt. Dit is waarom ik dit werk doe, ik maak mensen blij, ik help mensen. Maak moeilijke dingen makkelijk en praat in Jip en Janneke taal.

Abonnement

We hebben een maandelijks bedrag afgesproken waarin ik alle werkzaamheden doe. Zo heeft de klant ook geen verrassingen. Samen met de klant bespreken we doelen, heb ik afspraken met de webbouwer, bepalen we de contentkalender, maken we teksten, foto’s en alles. We doen het een soort van samen, maar ik bepaal wat we gaan plaatsen en waarom we dit doen.

Mijn naam is Linda Vaneker en ben eigenaar van L!N, het online marketingbureau uit Deventer. Mijn kantoor is gevestigd in de Gasfabriek.

 

Lees hier nog meer over mij.