fbpx

Content marketing

Het is onmisbaar

Content marketing zit al jaren in de lift en met een inhoudelijke boodschap inspelen op de behoeften van de klant. Bedrijven die vol inzetten op content zien de bezoekersaantallen groeien, sales toenemen en de committent bij hun doelgroep toenemen en we kunnen wel stellen dat een goede content marketeer onmisbaar is geworden.

Tekst, beeld, audio, een combinatie: waar kies je voor, op welke kanalen moet je zichtbaar zijn, wanneer plaats je iets? Of hoe verpak je de boodschap? Alles wat je moet weten voor de beste strategie.

Linda Vaneker en content marketing

Content Marketing

Wat is content?

Beeld en tekst, of te wel content, is al jaren één van de meest gebruikte woorden in de (online) marketing. Geen wonder, want content scoort. Als je het goed doet tenminste! Elke uiting die vanuit jouw bedrijf wordt gedaan valt onder content.

Je websiteteksten, blogs, reviews van anderen, posts op Facebook, LinkedIn, Instagram en andere social media-kanalen en ook offline uitingen in de vorm van een poster, brochure of televisiecommercial behoren tot het takenpakket van een content manager. 

Benieuwd hoe je het beste content kunt schrijven? De blog ‘Hoe schrijf je goede content?’ helpt je gelijk in de goede richting

Content Marketing

Wat is content marketing?

Dit is een verzamelnaam voor berichtgeving die bedrijven inzetten om hun product of dienst te promoten. Krachtige teksten en herkenbaar beeldmateriaal, waarmee je de doelgroep prikkelt.

En ook audio, zoals podcasts die op dit moment erg populair zijn, en zelfgemaakte foto’s worden ingezet voor branding. Een kwestie van er simpelweg zijn: op het juiste moment en met een boodschap die de klantvraag beantwoordt. Right place, right time(management).

Content Marketing

Waarom zetten we het in?

‘Waarom niet?’, kun je jezelf beter afvragen! Het is een effectief middel om het meeste uit je merk te halen. Het kan worden ingezet om organisch (met behulp van SEO) bezoekers naar je bedrijf te halen, maar ook in campagnes (SEA). Gemiddeld levert een investering in content marketing vier keer (!!) de inleg op. Een waardevolle investering, niet alleen voor het hier en nu maar ook voor de lange termijn: de kracht van herhaling. In onze onlinewereld met een overkill aan posts is het de truc om op te vallen in de massa.

Met een gemiddelde spanningsboog van vier seconden is unieke content hét middel. En eenmaal in beeld, dan is de truc om met behulp van de nodige retargeting te blijven voldoen aan de verwachtingen van de klant.

Content Marketing

L!N Online marketing, jouw content marketeer

Ik help met alles op het gebied van (online) content. Webteksten, blogs, redigeerwerk, social posts, offline teksten. Helemaal SEO-proof en afgestemd op de doelgroep. Met behulp van Google Analytics duik ik in de statistieken en door bij jullie aan te schuiven vinden we samen de juiste tone of voice.

Eén die bij het bedrijf en bij de doelgroep past. Elk kanaal heeft zijn eigen unique selling points. Welke kanalen doorlopen jouw klanten in hun klantreis? Door ze op de juiste manier in te zetten, behalen we samen maximale resultaten. Voor een optimale website, goede vindbaarheid en een merk dat voor jou werkt. Blader eens door mijn klanten voor inspiratie of neem direct contact op voor meer informatie.

Vragen?

Neem gerust contact met mij op.