fbpx
Linda Vaneker review schrijven

Een review schrijven

Geef jij wel eens een review, niet alleen wanneer je tevreden bent, maar ook wanneer je ontevreden bent?

Jouw mening telt

Ja, ik lees ook de reviews wanneer ik ergens belangstelling voor heb, bijvoorbeeld witgoed, vakantiebestemming, restaurant, etc. En dat helpt mij bij mijn beeldvorming over een bedrijf, product of dienst.
Zelf schrijf ik ze niet zo vaak omdat je weer in moet loggen om deze review te schrijven. Het kost mij iets te veel ‘moeite’. Maar reviews tellen mee, en niet een heel klein beetje.

Afweging?

Wat is de afweging wanneer jij een review schrijft? Wil je andere mensen laten weten dat je erg tevreden bent met dit product of dat een maat groter of kleiner valt. Ik begrijp dit en het helpt mij en anderen om een juiste keuze te maken.

Maar stel dat je ontevreden bent? Schrijf je dan ook van je af of doe je dit netjes?

Denk na wanneer je een review geeft, de impact kan behoorlijk zijn!

Persoonlijk is altijd beter

Natuurlijk kun je op Tripadvisor bijvoorbeeld je mening achterlaten, dit is een heel groot orgaan waar heel veel mensen hun mening gaan vormen en daarop hun reis plannen met de bijbehorende accomodaties.

Maar doe je dit ook wanneer je niet tevreden bent over de service of over een product? Veel kleine bedrijven zijn een soort van afhankelijk van deze reviews. Zij doen dag in dag uit hun uiterste best voor hun klanten. Zij staan dag en nacht klaar voor hun klanten met de mooiste producten en ingrediënten.

Denk na voordat je een review schrijft!

Denk goed na wanneer je een review geeft, want de impact kan behoorlijk zijn. Wanneer ik een beetje niet tevreden ben of niet tevreden ben, dan meld ik dit zelf bij dit bedrijf of persoon. 
Want dan kunnen ze het nog corrigeren. Het blijven allemaal gewoon mensen he? Dan zeggen ze heel erg sorry en krijg je een ander product of gerecht. Dan hebben zij een kans om jou toch tevreden te stellen. Want dit is alles wat zij willen: jou een goede beleving geven. Vergeet dat nooit.

Vroeger

Wanneer jouw bedrijf vroeger een goede of slechte review kreeg, kon je er niet op reageren. Nu gelukkig wel. Je kunt mensen bedanken of een andere reactie geven. 

Ach eerlijk, het gaat niet alleen over reviews, maar dat men tegenwoordig toch wel snel online aangeeft wat ze beweegt. En meestal is dit niet positief. Weet wat dit met de andere kant van de lijn kan doen.

Waarom ik hierover schrijf? Omdat ik werk voor bedrijven. Bedrijven zijn mensen, die met hun ziel en zaligheid jou de beste beleving willen geven en ik weet dat dit speelt.