Inmiddels 4 weken verder.
Regelmatig word ik ingevlogen om de realisatie van complexe/dure websites in goede banen te leiden. Dit keer een verhuizing..
De huidige webbouwer (een jonge eenpitter) begreep dat ik de website van een klant wilde verhuizen omdat hij gewoon slecht bereikbaar is en de kwaliteit vond ik la la. Samen met mijn klant hebben we een nieuwe betrouwbare partij uitgekozen.
‘Natuurlijk begrijp ik dat, zei hij, laat maar weten wanneer je de codes nodig hebt’.
📸 –> Foto: selfie gone bad 🙂
Spam
Uiteindelijk had ik de codes nodig en na veel gebel, gemail en geapp kreeg ik hem aan de lijn. ‘Ik ga de codes voor jou vanmiddag achterhalen’. Het duurde en duurde dagen en ja, ik kreeg hem weer aan de lijn, je begrijpt het al, na veel gebel, gemail en geapp.
‘Oh heb je mijn mailtje niet gehad, dan zal die wel in je spambakje zitten’.
Nee, xxx, hij zit niet in mijn spambakje. ‘Oh…’.
‘Nou ehm… ik heb helemaal geen codes van de website’. Hij zei het met een stalen gezicht. Serieus.
Ik wist het niet, want toen zat ik er nog niet tussen. Inmiddels zijn we twee weken verder.
Hostingprovider
De hostingprovider had ik uiteindelijk gevonden [want het waren weer goedkopere onderpartijtjes van] en een technische partij van mijn klant heeft wat zaken voor mij uitgespit.
Uiteindelijk hadden we codes, kan in principe de nieuwe partij verder met databases, controlpanels en alles wat hierbij hoort..
….. bijna tenminste, bijna is het zover…
Inmiddels, 4 weken verder. Is wat hè?
Ik raak er niet van over mijn toeren en straal rust uit naar de klant. Geef aan dat het goed komt. Dit soort zaken wennen gewoon, is wat he? Uiteindelijk komt het ook altijd goed, maar ik blijf de klant op de hoogte houden, zonder deze ongerust te maken.
Het is altijd beter dat de klant de regie over haar eigen leveranciers houdt. Dan voorkom je dit soort zaken. Maar vaak is er te weinig kennis van dit soort zaken en ook dat begrijp ik.
Voor deze klant is het nu netjes geregeld.